top of page
blue®m x Etiquet - Impact Strategie 4.jpg

Impact Traject

blue®m zet tanden op elkaar voor een betekenisvoller bedrijf 

Context

Duurzaamheid stevig en blijvend verankeren in de strategie én operatie van blue®m - dat was de opdracht voor deze samenwerking. Met haar innovatieve producten en krachtige missie lag er al een mooi fundament. Maar blue®m voelde dat er méér mogelijk was. Ze vroeg ons om duurzaamheids-kansen in kaart te brengen en te helpen verzilveren.

Impact

In co-creatie definieerden we een impact strategie en inspirerende ultimate outcome voor blue®m. Deze was gebaseerd op de inzichten uit onze (B Corp) impact analyse en richtinggevend voor mooie initiatieven en praktische maatregelen. Met als doel? Een duurzamer bedrijf, erkend door de B Corp Certificering.

Etiquet x BlueM - B Corp.png

Wat doet blue®m?

Oral care brand blue®m gelooft dat goede gezondheid en welzijn start met je mondverzorging. Dit leuke bedrijf uit Zwolle ontwikkelt producten die mensen helpen om de mondgezondheid in balans te brengen en te verbeteren. 

1.Lampje.png

Fase 1: Begrijpen

De eerste stap was leren: over wat blue®m al goed doet, zodat we dat kunnen vergroten, en waar kansen liggen om meer impact te maken. Middels een B Corp nulmeting brachten we de huidige impact op vijf thema-gebieden in kaart. Ook introduceerden we het B Corp gedachtengoed bij het team om te bouwen aan bewustwording. 

6.Samenwerken.png

Fase 2: Bouwen

10.Vliegtuig.png

Na de nulmeting wisten we: er moet een heldere strategie op duurzaamheid komen. Daar gingen we in deze fase dan ook als eerste mee aan de slag. Met fantastische visie en strategische pijlers op zak was het tijd voor de praktische vertaalslag: we selecteerden passende maatregelen en initiatieven, en brachten alles samen in een roadmap.

Fase 3: Bewegen

Het échte werk begint natuurlijk pas tijdens implementatie. Middels een vaste meetingstructuur zorgden we voor continuïteit en door ons periodiek in thema’s vast te bijten, zette blue®m structureel prestaties neer, die van waarde zijn voor het team, de leveranciers en de klanten van blue®m. Eind 2024 dienden we dan ook trots de B Corp aanvraag in. 

blue®m x Etiquet - Impact Strategie 7.png

Nathalie Beck

CEO

'Een impact traject met Etiquet is als een wasstraat. Je gaat erin en je hoopt dat je er schoon uitkomt. Daarbij poetst Etiquet je velgen op en laten ze dat wat je al goed doet, extra glimmen. Ons bedrijf is er beter en professioneler van geworden en daar ben ik super trots op.'
bottom of page