top of page
Appsolutely x Etiquet - Impact Strategie 5.jpg

Impact Strategie

Appsolutely zet stip op de horizon met 'Why' en impact strategie

Context

Serieus over Salesforce én sustainability - dat werd duidelijk toen oprichters Jaap en Floor met ons deelden dat ze duurzaamheid onderdeel wilden maken van het DNA van Appsolutely. 'Hoe kunnen wij het verschil maken en als dienstverlener andere organisaties in beweging brengen?' Die vragen markeerden 't begin van een mooi traject.

Impact

Door in co-creatie met het team van Appsolutely een Why te definiëren en een impact strategie te ontwikkelen, gaven we het startschot voor een diversiteit aan waardevolle initiatieven en zetten we duurzaamheid voorgoed op de kaart. En dat had een positief effect: de strategie werd goed ontvangen toen Appsolutely onderdeel werd van Valtech.

appsolutely-logo-social.png

Wat doet Appsolutely?

Appsolutely was een Salesforce-specialist dat bedrijven helpt om digitale transformaties door te gaan. We zeggen 'was', omdat Appsolutely na onze samenwerking is overgenomen door het digitale bureau Valtech. 

1.Lampje.png

Fase 1: Begrijpen

We trapten het traject af met het bijeenbrengen van enthousiaste ‘Appostles’, die samen het kernteam vormden. In deze onderzoeksfase brachten we de huidige impact van Appsolutely in kaart en identificeerden we kansen om de sociale en ecologische impact te verbeteren. De resultaten koppelden we in een Impact Sessie aan het kernteam terug.

6.Samenwerken.png

Fase 2: Bouwen

10.Vliegtuig.png

Waarom doet Appsolutely wat ze doet? Door eerst de Why boven tafel te halen, zorgden we niet alleen voor meer verbondenheid in het team, maar hadden we ook een belangrijk vertrekpunt voor bouwen van de strategie. Appsolutely's Theory of Change was het resultaat van diverse sessies, vol open gesprekken, dilemma's en keuzes.

Fase 3: Bewegen

De next step? Het gehele team verbinden aan de Why en praktische invulling geven aan de strategie. In nieuwe groepjes Appostles - één voor elke strategische pijler - wilden we aan de slag met het uitdenken en implementeren van de initiatieven. Maar deze plannen gingen begrijpelijkerwijs in de koelkast door de overname.

'Het was bijzonder om de verhalen te horen tijdens de Why-sessie. Ik heb me als ondernemer nog nooit zo trots gevoeld.'
'Erg goed voorbereid en geregeld, op geen moment heb ik de concentratie verloren en dat komt door jullie, jullie programma en de tijd bewaking.'
'Het meest waardevol van deze sessie? Het bepalen waar we als bedrijf invloed op (kunnen) uitoefenen.'
bottom of page