top of page
Logo (blauw).png

B Corp Traject

Klaar voor een wonderschone toekomst: het team van Kinfill professionaliseert aan de hand van het B Corp raamwerk.

De uitdaging

Kinfill cares, letterlijk en figuurlijk. Want Kinfill biedt de moderne consument care producten die een feestje zijn voor de zintuigen. En met onder andere hun forever-bottle, refills en samenwerking met een lokale sociale werkplaats, laten ze zien dat bewust ondernemen heel succesvol kan zijn.

 

Met een team en merk dat steeds groter wordt, groeide ook de behoefte om te professionaliseren en duurzaamheid te verankeren in de strategie, operatie en cultuur. Zo verscheen het B Corp raamwerk op Reda’s radar. Etiquet stapte in om ‘t leergierige Kinfill team te helpen dit raamwerk eigen te maken.

Onze aanpak

Om een beeld te krijgen van waar Kinfill staat en een nulmeting te doen in de B Impact Assessment, interviewden we vier teamleden in uiteenlopende rollen over de dagelijkse gang van zaken. Tijdens een kick-off lieten we het gehele team kennismaken met de wereld van B Corp en nodigden we hen uit zich aan te melden voor het B Champs team. Dit team volgde een verdiepende training.

Kinfill x Etiquet - B Corp Certificering 4.JPG
Kinfill x Etiquet - B Corp Certificering 3.JPG
Kinfill x Etiquet - B Corp Certificering 2.JPG
Kinfill x Etiquet - B Corp Certificering.JPG

In de drie creatieve sessies die daarop volgden, brachten wij inspiratie, brainstorm-vragen en helderheid omtrent de B Corp standaarden in. De B Champs deelden hun ambities, dromen en ideeën, en samen zetten we de eerste stappen voor nieuwe initiatieven die Kinfill helpen meer waarde te creëren voor mens en planeet. We maakten keuzes, werkten concrete ideeën uit én hadden plezier!

Interessante onderwerpen, praktische tips! Elke sessie leer ik weer nieuwe dingen en geven jullie handvatten om op verder te werken.

Kinfill & Etiquet - B Corp Certificering 3.png
Kinfill & Etiquet - B Corp Certificering 2.jpg

Het resultaat

De vele ideeën, geprioriteerd op basis van de B Corp standaarden én de door het team toegekende waarde, kregen een plek op de B Corp Roadmap: een visueel overzicht in Miro, waarop de acties die leiden tot de B Corp Certificering per impact area op een tijdlijn geplot zijn. 

 

Met een lead per impact area, is het team nu lekker op weg met ‘t verder uitwerken en implementeren van de initiatieven. Het Employee Handbook krijgt vorm, de ecologische voetafdruk wordt in kaart gebracht, en de keten onderzocht. Wij zijn hierin de stok achter de deur, adviseur en coach. Keep it up, Kinfill!

So far, leidde dit traject tot deze initiatieven

Een fietsenrek, duidelijk huisnummer en beplanting voor het kantoor

Het verkennen van potentiële ecologische en sociale KPIs

Een vrijwilligersprogramma, voor het team, met vaste dagen per jaar

Code of Conduct voor leveranciers en jaarlijkse evaluatie op duurzaamheid

Een nieuw Employee Handbook voor het team, vol benefits en beleid

In kaart brengen van de CO2-voetafdruk van Kinfill's producten

Etiquet & Kinfill - B Corp Certificering.png

Reda Jouahri

Founder

QUOTE.png
Floor en Lise-Lotte maken het B Corp proces behapbaar. Hun energie en enthousiasme is aanstekelijk, en de sessies brachten concrete input en ideeën waar we als team mee aan de slag kunnen.

Ook verder professionaliseren met het B Corp raamwerk?

Mail naar floor@etiquet.nl

Bel Floor op 06 211 96 702

OVER ONS (Floor)_4x-8.png
bottom of page