B Corp Traject
FX Agency maakt (ook) de offline wereld mooier en gaat aan de slag met het B Corp raamwerk.
De uitdaging
Verhalen tot leven brengen - daar blinkt het groeiende team van FX Agency in uit. Afgelopen najaar besloten ze dat mens en planeet ook in het eigen verhaal een belangrijkere rol mogen spelen. Om zo als bedrijf de wereld een stukje mooier te maken. En dus startten ze een nieuw hoofdstuk: FX gaat voor B Corp.
Gemotiveerd doken ze de uitdagende B Impact Assessment in. Bij het beantwoorden van de vragen werd snel duidelijk dat FX voor medewerkers veel waarde creëert. Echter lagen er kansen om dit méér te doen voor de gemeenschap en de planeet. Met de vraag “hoe nu verder?” trokken ze bij ons aan de bel.
Onze aanpak
Fase 1: Reviewen en teruggeven
We startten met een Review van de B Impact Assessment van FX. Op basis van de gegeven antwoorden en een marktscan, legden we bloot waar FX strategisch en operationeel een verschil kan gaan maken. In een Review sessie koppelden we de resultaten - inclusief kansen, advies, red flags en inspirerende voorbeelden - aan het team terug.




Fase 2: Brainstormen over ideeën
Vijf gedreven creatievelingen stapten vervolgens het B Champs team in. Ze volgden onze training en blokten drie creatieve B Corp sessies in hun agenda’s. In deze sessies werd de lange termijn pet opgezet, de FX Factor gedefinieerd en in vele keukens gekeken. Met brainstorms gaven we invulling aan de in de Review gedefinieerde kansen en kregen de gekozen initiatieven vorm.
Het resultaat
In de B Corp sessies werd het enthousiasme over sociale en ecologische duurzaamheid binnen FX flink aangewakkerd. Ook kwam er meer focus, vertrouwen, en deed het team een echt FX-sausje over de weg naar de B Corp Certificering. De output van de sessies brachten wij gestructureerd en overzichtelijk samen in een B Corp Roadmap.
Deze presenteerden we vervolgens aan de B Champs en nieuwsgierige FX-ers. Met de B Champs als kartrekkers, is het team van FX Agency inmiddels hard op weg (aanvullingen op) beleid, processen en initiatieven te implementeren. Wordt vervolgd!

Onder andere hiervoor stroopt(e) FX haar mouwen op
Het in kaart brengen van het aantal purpose-driven klanten en stellen van doelen
Implementeren van welzijnsinitiatieven die passen bij FX Agency
Opstellen van een waardevoller inkoopbeleid, met focus op diversiteit
Verrijken van het klantfeedback proces met nieuwe formats en vragen
Verkennen van nieuwe proposities die CO2-uitstoot van bedrijven tegengaat
Meten van energie- en water-verbruik van het kantoor en reisbewegingen

Jules Ruig
Communicatie Manager

Het B Corp proces is voor ons echt een team effort. Van HR tot product design, Etiquet zorgt ervoor dat elk team zijn steen(tje) bijdraagt. Het is erg mooi om te zien hoe enthousiast iedereen is en zich naast zijn of haar reguliere werk inzet voor het gezamenlijke doel. Dit zal de B Corp status voor MR MARVIS uiteindelijk een gouden randje geven wat mij betreft.
Wil je je ook laten inspireren door het B Corp raamwerk?
Mail naar lise-lotte@etiquet.nl
Bel Lise-Lotte op 06 211 96 702
_4x-8.png)